Tillbaka i Åbo efter 'semestern'

Så skönt att få komma hem igen efter en vecka till Kyrkslätt! Min semester blev den hittills mest udda, och det kan jag bara 'tacka' min och Mickes bil för... 270 euro totalt blev den bilservicen att kosta. Tur att mamma och pappa hjälpte ekonomiskt, annars skulle bilen int ha kommit hem till Åbo igen.

Jag har inte ens fått solbränna under semestern, så duktig har jag varit på att hålla mig i skuggan och ha ordentigt med kläder på. Förutom bilen och allt som hörde med att få den fixad, så fick jag då tid att tvätta mattorna. Mamma hade nog sagt att jag kunde lämna dem i Kyrkslätt så att hon sku ha fixat dem, men nu så "fick" jag extra tid, så...

Lite doftar de ännu tallsåpa, men int lika mycket som när man tog fram dem och lade dem på golvet när vi trötta resenärer kom hem kl 1 på lördag morgon. Att hämta killarna från Amsterdam-flyget gick också helt bra, vi hade bara lite problem med att komma ut från parkeringshallen... Varför ska folk parkera sina dumma bilar MITT i gången i en parkeringshall??? Sku jag haft läppstift så sku den ha fått sig ett elakt meddelande på motorhuven. Som tur så hade parkeringsvakterna redan stuvat lapp på den.

Nu ska jag återgå att tvätta våra semesterkläder: tvätta Amsterdam ur Mickes, och skogen ur mina. Sen tror jag att det är dags att äta upp presenten (tryffelchoklad!) som jag fick från Amsterdam. Nam!

Comments